خرید اینترنتی فایل(تحقیق در مورد شناخت و بررسي نيازهاي آموزشي مديران مدارس متوسطة دولتي شهرستان كرج )

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : وورد نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد صفحه : 139 صفحه قسمتی از متن .doc : فصل اول طرح تحقيق مقدمه در هر سازماني بدون توجه به نوع هدف، به وسيلة كاركنان اموري به اجرا در ميآيد كه در نهايت تحقیق در مورد شناخت و بررسي نيازهاي آموزشي مديران مدارس متوسطة دولتي شهرستان كرج |1648801|vlj34011543|تحقیق در مورد شناخت و بررسی نیازهای آموزشی مدیران مدارس متوسطة دولتی شهرستان کرج ,شناخت و بررسی نیازهای آموزشی مدیران مدارس متوسطة دولتی شه
با ما باشید با یکی دیگر از فایل های قابل دانلود با عنوان : تحقیق در مورد شناخت و بررسي نيازهاي آموزشي مديران مدارس متوسطة دولتي شهرستان كرج

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 139 صفحه

قسمتی از متن .doc :

فصل اول

طرح تحقيق

مقدمه

در هر سازماني بدون توجه به نوع هدف، به وسيلة كاركنان اموري به اجرا در مي‌آيد كه در نهايت به‌صورت مجموعه‌اي كه ماحصل سرمايه‌گذاري است شكل مي‌گيرد. بدينسان نتيجه كار اعضاء به‌صورت منسجم متجلي مي‌شود. در سازمان‌ها و مؤسسات هر كاري نيازمند مهارت‌ها و به‌كارگيري دانش‌هاي در رابطه است. سازمان‌ها با توجه به اين نياز، شرايط احراز شغل نيروي انساني خود را تهيه نموده و به گزينش مي‌پردازند. هر چند در بدو استخدام نيروي تازه وارد در سازمان، با شغل خود انطباق كيفي دارد ولي اگر مديريت آنها را كارآموزاني مستعد تلقي نكند، نخواهد توانست در پروراندن آنها اقدام نموده و در نتيجه از نيروي انساني مفيد برخوردار گردد. چرا كه محبوس نگهداشتن تجارب و مهارت‌هاي شغلي افراد، روح تعالي و رشد را در اعضاء خفه كرده و موجبات سد تحرك و پويايي آنها را فراهم مي‌كند (عسگريان، 1370، ص 55).

با اجراي برنامه‌هاي آموزشي در سازمان‌ها مي‌توان به رشد نيروي انساني كمك كرد. آموزش تنها وسيلة همگام شدن با تغييراتي است كه در گذر زمان ايجاد مي‌شود. تغيير و تحولات سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي و پيشرفت علم و تكنولوژي نيازهاي آموزشي گوناگوني را به سازمان‌ها تحميل مي‌كند.

برنامه‌هاي آموزشي را تنها هنگامي بايد طراحي و اجرا كرد كه مطمئن باشيم مي‌تواند به حل مشكلات، كمك مؤثري بنمايد، بنابراين، عاقلانه‌ترين راه براي تصميم‌گيري درباره مسائل مربوط به آموزش كاركنان بايد براساس بررسي و مطالعه كامل كل سازمان باشد. با شناخت سازمان و مسائل موجود در آن خواهيم دانست كه آموزش كاركنان چگونه مي‌تواند به ما در رفع اين مشكلات كمك كند(سعادت، 1381، ص 176).

بر اين اساس، اولين قدم در تجويز آموزش برحسب داده‌هاي نياز‌سنجي كه به وسيلة پرسشنامه‌ها و مشاهدات به دست مي‌آيد صورت مي‌گيرد(عسكريان، 1370، ص 57).

طرح موضوع و بيان مسأله

سازمان‌ها براي نيل به اهداف خود، بايد كادري از نيروهاي لايق و كارآمد در اختيار داشته باشند. دبستان، دبيرستان و دانشگاه نظامي براي تربيت و آموزش دانش و معلوماتي است كه افراد را براي ورود به اجتماع و خدمت مؤثر آماده مي‌سازد. اما افرادي كه به استخدام سازمان در مي‌آيند، علاوه‌بر اين معلومات، به آموزش تخصصي و حرفه‌اي نيز نياز دارند تا دانش فني و مهارت‌هاي لازم را براي انجام شايستة وظايف محول به دست آورند. اين آموزش‌ها به كاركنان كمك مي‌كند تا نقش فعال‌تر و مؤثرتري در نيل به اهداف سازمان ايفا كنند(سعادت، 1381، ص 174).

آموزش امري حياتي و اساسي است، اما سؤال اين است كه چه چيزي را بايد آموزش داد؟ درست است كه آموزش ضروري است اما درعين حال امري است كه هزينه‌هاي بسياري را براي سازمان به بار مي‌آورد لذا بايد مشخص كرد كه چه آموزشي مورد نياز است.

يكي از بارزترين خصوصيات عصر حاضر تغيير و تحولات شگرف و مداومي است كه در طرز تفكر، ايدئولوژي،‌ ارزش‌هاي اجتماعي، روش‌هاي انجام كار و بسياري از پديده‌هاي ديگر زندگي به چشم مي‌خورد. علوم مختلف در چند دهة اخير بيش از هر دوران ديگر در طول تاريخ بشر پيشرفت كرده‌اند. تكنولوژي به‌طور مداوم و با شتابي بي‌مانند در حال تحول و پيشرفت است. بنابراين مديران امروزي در محيطي پويا و متحول كار مي‌كنند. لذا بهره‌گيري از انديشه‌هاي نوين و روش‌هاي اثربخش مديريت براي فرد، سازمان و جامعه ضرورتي اجتناب‌ناپذير مي‌باشد.

در نيم قرن اخير،‌ شيوه‌‌هاي مديريت و رهبري در نظام‌هاي آموزشي، دستخوش تغييرات قابل ملاحظه‌اي شده است، طرح نظرات و انديشه‌هاي جديد و متفاوت، از سوي صاحبنظران رشته‌هاي مديريت و آموزش و پرورش از يك‌سو، و نياز به بهبود كيفي عملكردها و نتايج آموزش و پرورش از سوي ديگر،‌ ضرورت و اهميت تحول و دگرگوني تكنولوژي و مديريت آموزشي را به مرور، بر گردانندگان نظام‌هاي آموزشي آشكار كرده است. امروزه، تقريباً در تمام نظام‌هاي آموزش و پرورش،



مطالب دیگر:
📗تحقیق در مورد خوشنویسی دوره صفویه 📗تحقیق در مورد دادیسم 📗تحقیق در مورد داربست 📗تحقیق در مورد داستان اصحاب كهف 📗تحقیق در مورد داستان بیژن و منیژه 📗تحقیق در مورد در کاتالوگها يا دفترچه راهنمای خودروها 📗تحقیق در مورد درآمدي بر پديدة كودك آزاري در ايران 📗تحقیق در مورد درجات ایمان 📗تحقیق در مورد درختان ميوه 📗تحقیق در مورد دستاوردهاي‌ علمي‌ دربارة‌ نرخ‌ بهره‌ و تحليل‌ تأثير آن‌ 📗تحقیق در مورد دستگاه آبياري هوشمند 📗تحقیق در مورد دستگاه آبياري هوشمند 9 ص 📗تحقیق در مورد دستگاه تراش تبريز 22ص 📗تحقیق در مورد فرآیند تولید سوسیس 9 ص 📗تحقیق در مورد دستگاه تراش 📗تحقیق در مورد فراماسونري قدرت پوشالي 📗تحقیق در مورد دستگاه عصبی 📗تحقیق در مورد فراوردهاي نانوتکنولوژي 10 ص 📗تحقیق در مورد فردیناسوسور 📗تحقیق در مورد فرسایش خاک 11 ص 📗تحقیق در مورد دفاع در اسلام 📗تحقیق در مورد فرق قيمت‌هاي جهاني با قيمت‌ها در جهان 📗تحقیق در مورد فرهنگ اسلامي وتعليمات ديني سال دوم راهنمايي 📗تحقیق در مورد دگر گوني اجتماعي و مسأله انتظار 📗تحقیق در مورد فرهنگ